W niedzielę 11 sierpnia wolontariusze z naszej szkoły pomagali w organizacji i przeprowadzeniu kolejnego - siódmego biegu w tegorocznym cyklu Grand Prix Piastowskich Biegów Historycznych. Uczestnicy Biegu Bitwy Warszawskiej upamiętnili wydarzenie sprzed 104 lat zwane Cudem nad Wisłą. Julia i Łukasz sprawdzili się na trasie biegu w kategorii U 16. Gratulujemy! Julia na podium!!! Obecni: Gabrysia, Nikola,Julia, Łukasz, Bartek, Norbert.
Aktywna szkoła - zmiana
21.07.2024Nastąpiła mała zmiana 21 lipca (niedziela) od 11:30 do 13:30.
Pozostałe dni od poniedziałku do piątku od 9 do 14.
Zapraszamy.
Pomagamy
23.06.20244Podczas pikniku szkolnego w dn 15.06 b.r. klasa 5a przeprowadziła zbiórkę charytatywną na rzecz Stasia. Środki ze sprzedaży własnego rękodzieła, samodzielnie wykonanych zwierzątek z balonów oraz z obsługi stoiska z planszówkami dały kwotę niemal 500 zł, przekazana w całości na leczenie chłopca. Dziękujemy Wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób włączyli się w te akcje.
Aktywny weekend
21.06.2024Zapraszamy na zajęcia w ramach aktywnej szkoły.
Sobota 22.06.2024r. od godziny 8:00 do 10:00 i w niedzielę 23.06.2024r.:
16:00 - 17:00 - tenis stołowy
17:00 - 18:00 - piłka nożna halowa
18:00 - 19:00 piłka siatkowa
19:00 - 20: 00 - sporty do wyboru.
Wejście od strony hali sportowej, proszę dzwonić domofonem.
Zakończenie projektu "Karta rowerowa dla Mazowsza. Pruszków"
21.06.202465Projekt "Karta rowerowa dla Mazowsza Pruszków" od samego początku cieszył się ogromnym zainteresowaniem naszych uczniów. Zwieńczeniem złożonego projektu był egzamin praktyczny, który zakładał sprawdzenie wiedzy dzieci w terenie. Czwartoklasiści mieli możliwość poruszać się po prawdziwych drogach. Nad ich bezpieczeństwem czuwała policja, ratownik medyczny a także egzaminator z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego oraz 10 sędziów technicznych.
Całe przedsięwzięcie wymagało nie lada organizacji, którą zajął się Pan Adam Sobieraj- prezes fundacji "Drogi Mazowsza". Za co należą mu się serdeczne podziękowania!
Uroczystość zakończenia roku szkolnego
20.06.2024Uroczyste zakończenie roku szkolnego odbędzie się na hali sportowej 21 czerwca w godzinach:
9.30 - klasy 0-3, następnie udajemy się do wyznaczonych sal:
0a sala 16
0b sala 14
1a sala 41
1b sala 13
2a sala 39
2b sala 15
3a sala 43
3b sala 42
11.00 - klasy 4-8 następnie udajemy się do wyznaczonych sal:
4a sala 39
4b sala 38
4c sala 30
5a sala 46
5b sala 33
5c sala 34
6a sala 42
6b sala 41
7a sala 28
7b sala 27
8a sala 40
Klasy czwarte na szlaku baśni i legend
19.06.20244Uczniowie klasy 4a,4b i 4c uczestniczyli ostatnio w wycieczce do Warszawy. W ciągu przyjemnego spaceru po Starym Mieście poznawali baśnie, legendy i ciekawostki historyczne związane z naszą stolicą. Miło im było spotkać na ulicy baśniowe postaci. To była ciekawa lekcja języka polskiego w plenerze. Na zakończenie wyprawy uczestnicy doświadczali niezwykłych wrażeń w Muzeum Iluzji, gdzie nasze zmysły potrafią płatać nam różne figle!
Obchody Dnia Ziemi
17.06.2024Obchody Dnia Ziemi
W naszej szkole to już tradycja. W tym roku szkolnym okazji Dnia Ziemi podjęliśmy działania zaproponowane przez organizatorów. Planeta kontra plastik - to hasło tegorocznej edycji Dnia Ziemi, największego międzynarodowego święta ekologicznego. Powstało ponad 50 lat temu, aby uświadamiać, jak ważną kwestią jest ochrona środowiska. Z tej okazji przypomnieliśmy, co można zrobić dla Ziemi, jak można dbać o naszą planetę. Uczniowie klas młodszych obejrzeli kilka filmów wyszukanych w Internecie przez ich starszych kolegów. Poniżej załączamy linki i zachęcamy Państwa do obejrzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=z975YGzF1sM
https://www.youtube.com/watch?v=dmzGql-XC50
https://www.youtube.com/watch?v=5oQxi9vQOg8
Kolejnym działaniem dla całej społeczności szkolnej była organizacja szkolnego konkursu „Mniejszy ślad- lepszy świat”. Celem jego było promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie, budowanie wspólnej odpowiedzialności, uświadamianie ludziom zagrożeń związanych z rozwojem przemysłu. To także sposobność do zwiększania świadomości wpływu jaki wywieramy na przyrodę i efektów niszczenia środowiska naturalnego, do których zaliczyć można zanieczyszczenie powietrza, wody oraz globalne ocieplenie. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Komisja konkursowa była pod wrażeniem prac, które wpłynęły. Po ciężkich obradach wyłoniono zwycięzców. I tak zostali nimi:
Kategoria klas 1-3:
1 miejsce: Wojciech Jasiński kl 1b
2 miejsce: Anna Parfonowa kl 2a
3 miejsce: Lilianna Skoczeń kl 2a i Antoni Kazimierski kl 2a
Kategoria klasy 4-8:
1 miejsce: Zuzanna Szwala kl 4b
2 miejsce: Anna Makowska 5b i Mateusz Caba 7a
3 miejsce: Wiktoria Stawarska 5a i Marlena Siwek 5a oraz Łukasz Szuplewski kl 8a
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie.
Na lekcjach biologii, chemii i geografii uczniowie przeprowadzili także lekcje odwrócone o tematyce ochrony środowiska.
Szkolni koordynatorzy projektu
Aneta Czyż-Pachołek
Edyta Sawko
Anna Trębska
Podsumowanie działań w projekcie ESA w roku szkolnym 2023/2024
17.06.2024Za nami kolejny rok szkolny realizacji projektu antysmogowego ESA NASK w naszej szkole. Zanieczyszczenie powietrza to ogromne wyzwanie cywilizacyjne, które mocno wpływa na nasze samopoczucie i jakość życia. Poprawa jego jakości jest naszym priorytetem, dlatego nasze działania skupione są na edukacji młodego pokolenia. Z naszego doświadczenia wiemy, że projekt ESA angażuje całą naszą społeczność szkoły w walkę o wspólną sprawę, jaką jest czyste powietrze.
Działania, które podjęliśmy w tym roku to:
-
w budynku szkoły został zamontowany monitor na którym wyświetlane są bieżące informacje dotyczące stanu powietrza
-
uczestnictwo 1 nauczyciela w szkoleniu wstępnym dla szkolnych koordynatorów Edukacyjnej Sieci Antysmogowej
-
udział w kursie e-learningowym Edukacyjnej Sieci Antysmogowej (ESA)
-
udział w ekologicznym konkursie plastycznym „Misja: Czyste powietrze”
-
organizacja dla uczniów Szkolnego Konkurs Plastycznego pt.: „Mój wróg SMOG”
-
udział uczniów naszej szkoły w cyklu lekcji poświęconych problemowi SMOG-u i jego sposobów zwalczania
-
rozwiązywanie krzyżówek o tematyce SMOG-u oraz oglądanie bajek i kreskówek o tej tematyce związanej z zanieczyszczeniem powietrza na lekcjach przyrody, zajęciach dodatkowych
-
udział uczniów w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym „Mistrz recyklingu i przyjaciele”,
-
przeprowadzenie lekcji odwróconych z przedmiotów chemia, biologia i geografia w zakresie ochrony powietrza, czynników wpływających na złą jakość powietrza i sposobów zapobiegania emisji gazów zanieczyszczających powietrze w naszym mieście,
-
wykonywanie plakatów i gazetek tematycznych w 1 semestrze roku szkolnego i eksponowanie ich na korytarzu szkolnym, na korytarzu szkolnym
-
udział w Dniu Czystego Powietrza i obchodach Dnia Ziemi
-
umieszczenie hasła przewodniego „ESA. Mierzymy się ze smogiem. Dla powietrza, dla zdrowia, dla przyszłych pokoleń!” w sali geograficznej na gazetce w 1 semestrze roku szkoknego
Szkolni koordynatorzy projektu
Aneta Czyż-Pachołek
Edyta Sawko
Anna Trębska
-
Projekt dla klas siódmych „Moje miasto- moja duma”.
17.06.2024W tym roku szkolnym w ramach realizacji podstawy programowej uczniowie klas siódmych realizowali zajęcia projektowe z działu „Mój region - moja mała Ojczyzna”. Wykonywaliśmy między innymi:
- krzyżówki, których pytania zawierały informacje dotyczące naszego miasta, jego historii i Honorowych Obywateli Miasta Piastowa
- wykonywaliśmy plakaty w ramach konkursu szkolnego „Moje miasto- moja duma”
- zorganizowaliśmy lekcję terenową „ Piastów oczami mieszkańców”
Celem projektu było promowanie najbliższego środowiska i naszego miasta, pogłębienie wiedzy historycznej i geograficznej dotyczącej naszego miasta, zainteresowanie uczestników historią miasta, uczczenie pamięci o osobach wybitnych i zasłużonych dla naszego miasta, rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji pochodzących z różnych źródeł i właściwego ich wykorzystania.
W projekcie wzięło udział 54 uczniów. Cieszył się ogromnym zainteresowaniem naszych podopiecznych. Był możliwością do rozwoju kreatywności i pobudził naszych uczniów do działań prospołecznych.
Nauczyciel geografii
Aneta Czyż-Pachołek
Projekt „Warszawa znana i nieznana”
17.06.2024Uczniowie klas piątych w ramach realizacji podstawy programowej z geografii w tym roku szkolnym wykonywali projekt wycieczki po naszej Stolicy. Nasi milusińscy zastosowali różne techniki prezentacji graficznej. Zaprezentowano różne pomysły na to, w jaki sposób można wykorzystać potencjał Warszawy. Prace uczniowskie przedstawiały różne trasy i obiekty na trasie wycieczki do Warszawy. Celem projektu było zachęcenie młodzieży do odnalezienia w sobie cech organizatora wycieczek oraz ukazanie możliwości podróżowania po Nizinie Mazowieckiej i odnajdowania pięknych miejsc, wartych zobaczenia.W projekcie wzięło udział 27 osób z różnych klas piątych. Na koniec projektu spotkało się grono nauczycieli, aby obejrzeć złożone prace i zdecydować, które zostaną nagrodzone oraz wezmą udział w wystawie szkolnej. Wyróżniono 10 prac. Serdecznie gratulujemy inwencji twórczej i zachęcamy do udziału w projekcie w przyszłym roku szkolnym.
Nauczyciel geografii
Aneta Czyż-Pachołek
Realizacja projektu „Ryślenie - myślenie”
17.06.2024Zastosowanie odpowiednich metod dydaktycznych ma ogromy wpływ na efektywność szkolnych procesów nauczania i uczenia się. Jedną z tych metod może być nowy trend w neurodydaktyce, której przykładami użycia mogą być między innymi grafonotki. Wykorzystanie takich pomocy na lekcji pozwala lepiej przekazać informacje. Posługiwanie się obrazami, czyli graficznymi reprezentacjami rzeczywistości, to nic innego jak jej wizualizowanie, dzięki któremu jesteśmy w stanie powiązać ze sobą zdobywane wiadomości. Taki sposób nauczania jest o wiele prostszy dla ucznia niż np. opisy tekstowe (zwłaszcza te rozbudowane). Ponadto umożliwia uczniowi przejrzyste organizowanie złożonych informacji. W odniesieniu do procesów nauki i nauczania w szkole metoda ta wpływa na przyspieszenie procesu przyswajania nowego materiału przez uczniów oraz na pełniejsze jego zrozumienie, co znacząco wzmacnia efektywność. Im więcej stosujemy materiałów wizualizujących na lekcji, tym sprawniej zachodzi proces przyswajania omawianych treści. Najistotniejsze jest jednak zachęcanie uczniów do tworzenia własnych wizualizacji przyswajanych wiadomości, w tym przekształcania treści prezentowanych w formie tekstu na postać graficzną. W związku z powyższym postanowiłyśmy wspólnie z koleżanką Biologiem zachęcić ucznio klas 7 i 8 do udziału w projekcie szkolnym pt.: „Ryślenie - myślenie”. Polegał on na tym, że samodzielnie wykonywali grafonotki do określonych tematów lekcji. Jak się okazało po ewaluacji projektu było to dla nich nie lada wyzwanie, które w konsekwencji sprawiało im ogromną satysfakcję. Wszystkie prace uczniów były eksponowane na korytarzu szkolnym na gazetkach, po to by inni uczniowie mogli zobaczyć wyniki ich pracy. Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem uczniów. Mamy nadzieję, że nasza młodzież podejmie wyzwanie w następnym roku szkolnym.
Nauczyciel geografii
Aneta Czyż-Pachołek
Anna Trębska
Podsumowanie warsztatów w świetlicy z cyklu „Spotkanie z ciekawym człowiekiem”
16.06.202418Dnia 12 czerwca Pani Katarzyna Latek – Olaszek poprowadziła ostatni warsztat z cyklu zajęć dla dzieci klas 1-3, którego temat brzmiał: „Współpraca”.
Moje jest mojsze!- zdanie tak dobrze znane nam dorosłym, jest też całkiem dobrze znane
dzieciom.
To, moje jest mojsze - można było zaobserwować podczas 1 części warsztatu, gdzie
dzieci wspólnie uczyły się grupowego ćwiczenia fizycznego.
Wspólne uzgodnienia obejmowały komunikację, kto w jakim miejscu czuje się silniejszy,
kto jest w stanie utrzymać grupę (miejsce z tyłu), kto wreszcie nie czuje się mocny.
Były próby i był finał ćwiczenia, który miał emocje, energię rywalizacji ale też skupienia.Ćwiczenie grupowe - usiądź na moich kolanach pokazało, że wynik 4 minuty i 5 oraz 10 sekund jest możliwy.Możliwe też okazało się szybkie odkrycie słów przez grupy, które dzieci ułożyły w zdanie: Każde dziecko ma swoje mocne strony.Kreatywne i zaskakujące odpowiedzi mocy dzieci, które znalazły się na serduszkowych kartkach pokazały:- jak różne moce dzieci u siebie widzą,- jak technologia wpływa na moce dzieci,- jakie typy mocy przeważają (sportowe, techniczne i artystyczne).Energię było czuć jeszcze dłuższą chwilę po warsztatach.A to dlatego, że współ- praca to połączenie mocy każdego z nas.
Życzymy Państwu dużo mocy, a dzieciom gratulujemy takiego zaangażowania się podczas
warsztatu. Dziękujemy i zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
15MLNdlsStasia
14.06.2024Szanowni Państwo,
nasza szkola przystąpiła do wyzwania mającego na celu zbiórkę funduszy dla chorego chłopca.
Zostaliśmy nominowani przez Szkołę Podstawową nr 5 im. Z. Gęsickiego ,,Juno "w Piastowie i wykonaliśmy challengowe zadanie - efekty będą zamieszczone na szkolnym FB https://liblink.pl/kS6C15l7MH
My natomiast nominowaliśmy:
1. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Michałowicach
https://liblink.pl/kjlU5kuen5
2. Szkoła Podstawowa nr 5
im. I. J. Paderewskiego w Pruszkowie
https://liblink.pl/poHRAarQ9I
3. Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Janusza Kusocińskiego
w Ożarowie Mazowieckim
https://liblink.pl/UfP8EcnLSI
Jeżeli chcieliby Państwo wesprzeć ten cel poniżej przesyłam link:
https://liblink.pl/LKkaCVMMb9
Jeżeli chcieliby Państwo wesprzeć ten cel poniżej przesyłam linki z informacjami dotyczące akcji:
W komentarzu wpłaty zamieszczamy nazwę naszej szkoły.
Klasa 5a
14.06.2024Klasa 5a czyta i prezentuje, a wystawą swoich prac czytelnictwo promuje!:)
Projekt - podsumowanie roku! Wspaniałe wystąpienia i prace!
Archiwum Aktualności
Liczba wizyt
liczba odwiedzin: 91322