• Dzień Ziemi 2023 w SP3

            24.04.2023

            Tegoroczna, XVI edycja odbędzie się w dniu 21 kwietnia 2023 r. pod hasłem „Ziemia na krawędzi”. W tym roku tematem przewodnim są różne kataklizmy, które dotykają Ziemię, a także kryzysy społeczno-gospodarcze. Dzień Ziemi to największe międzynarodowe święto ekologiczne. Dla każdego z nas ważną kwestią jest ochrona środowiska i świadomość pogłębiającego się kryzysu. Pierwszy w historii Dzień Ziemi obył się w 1970 roku. Do jego organizacji przyczyniły się wydarzenia, które miały miejsce na początku 1969 roku, kiedy nieopodal plaży znajdującej się w Santa Barbara w Kalifornii doszło do wycieku ropy w skutek czego zginęło 10 tysięcy zwierząt i ptaków. Jedną z osób, która obserwowała tamte wydarzenia oraz jego skutki był Gaylord Nelson, ówczesny senator stanu Wisconsin. Katastrofa ekologiczna i jej konsekwencje wywarły na nim tak wielki wpływ, że postanowił zorganizować Międzynarodowy Dzień Ziemi, zwracając uwagę na problem ekologii i konieczność ochrony środowiska. 

            W naszej szkole, uczniowie klas starszych, przeprowadzili lekcję otwartą pod nazwą „Weź nie truj, o katastrofę nie trudno”. Wykonali też okolicznościowe plakaty i gazetkę na korytarzu szkolnym. W klasie siódmej odbyła się lekcja interaktywna z wykorzystaniem monitora interaktywne na temat „Zanieczyszczenia środowiska w Polsce i jego wpływu na życie człowieka”.

            W naszej szkole kultywujemy tradycje ochrony Ziemi przed negatywnym wpływem działań człowieka. Od ubiegłego roku szkolnego uczestniczymy także w projekcie antysmogowym ESA NASK, który angażuje nauczycieli i uczniów w walkę o wspólną sprawę, jaką jest czyste powietrze. Z tego też projektu nauczyciele i uczniowie brali udział w kursie e-learningowym Edukacyjnej Sieci Antysmogowej (ESA) pod nazwą „Dzień Czystego Powietrza” za które uzyskali certyfikaty. Można więc powiedzieć, że uczniowie „Trójeczki” mają świętują Dzień Ziemi przez cały rok szkolny. Od października 2022 roku prowadzimy działania promujące ochronę powietrza. Braliśmy udział także w cyklu lekcji poświęconych problemowi SMOG-u i jego sposobów zwalczania. Na lekcjach przyrody uczniowie klas czwartych tworzyli plakat Smoka SMOGA, rozwiązywali krzyżówki oraz oglądali bajkę pod tytułem „Książę i zły SMOG”.

            Nauczycielki geografii, biologii i przyrody

          • Obchody Dnia Ziemi w naszej szkole!

            24.04.2023

            Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzony 22 kwietnia w naszej szkole trwał cały tydzień! Świętowanie rozpoczęliśmy już w czwartek 20 kwietnia. Z tej okazji odbyła się lekcja wychowawcza w klasach 0a, 0b oraz w świetlicy. Po wyświetlonej prezentacji przez Oksanę BruchNasza planeta, uczniowie klas 1-3 wykonały karty pracy. Nasza Ziemia - planeta kochana Otulona zielenią, w rosie skąpana, jest piękna od rana! Należy dbać o nią, aby była tak piękna, czysta i zadbana. Jeszcze przez tysiąc lat przez wszystkich kochana. Z okazji Dnia Ziemi, świat się zazieleni!Pamiętajmy, że Ziemia to nasz Dom i mamy obowiązek o nią dbać.

          • Zajęcia z geografii i przyrody ze sprzętem z projektu „Aktywna tablica”.

            24.04.2023

             

             

             

            Nasza szkoła pozyskała dofinansowanie z projektu „Aktywna tablica” dzięki czemu pracownia geograficzna została doposażona w interaktywny monitor. Pozyskany w tym projekcie sprzęt wspomaga nauczyciela geografii w procesie nauczania, sprawia że uczniowie chętniej się uczą, lepiej przyswajają zagadnienia oraz rozwijają swoje zainteresowania. Prezentacje multimedialne i wykonywane w ramach lekcji ćwiczenia interaktywne, urozmaicają jednostkę lekcyjną. Wizualizacja treści podstawy programowej, w sposób ciekawy i  efektywny pomaga uczniom nabywać kompetencje oraz systematyzować wiedzę. Daje to nauczycielowi nieograniczone możliwości w szczególności w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego wymaga od nauczycieli efektywnego wykorzystania i nadążania za potencjałem TIK w praktyce szkolnej również w przedmiotach nieinformatycznych. Dzięki zastosowaniu przez nauczyciela narzędzi TIK w edukacji, uczniowie zyskują możliwość dostosowania nauki do indywidualnych potrzeb, mogą tworzyć nowe treści i udostępniać je kolegom oraz innym osobom uczącym się, a także uzyskać dostęp do znacznie szerszego zakresu zasobów edukacyjnych niż te, które zawarte są w ich podręczniku. korzystanie w trakcie lekcji z cyfrowych aplikacji i platform edukacyjnych, Dzięki pozyskanemu sprzętowi wysokiej jakości nauczyciel ma możliwość przeniesienia edukacji w inny wymiar, który w obecnych czasach jest bliższy uczniom i wspiera ich innowacyjną edukację. Na lekcjach geografii wykorzystuję monitor na wiele sposobów. Jest to dla mnie narzędzie pomagające odtwarzać wysokiej jakości materiał audiowizualny. Daje on szerokie możliwości w wykorzystaniu edukacyjnych materiałów wideo i obrazów w wysokiej rozdzielczości po możliwości skorzystania z szerokiej oferty zasobów edukacyjnych ogólnodostępnych w Internecie. Uczniowie z ogromnym zaciekawieniem i otwartością przystąpili do pracy z tym interaktywnym narzędziem. Pod kierunkiem nauczyciela stawiali pierwsze kroki związane z jego obsługą, w trakcie wykorzystania na lekcji ćwiczeń interaktywnych. Sprawdzając swoje umiejętności, wiedzę i zasoby, odkrywali swoje mocne strony. Spotkania z tak wieloma, różnorodnymi narzędziami interaktywnymi zapoczątkowały długofalowy proces wspierania uczniów  w obszarach poznawczym, emocjonalnym i społecznym.

            Nauczycielki geografii, biologii i przyrody

             

             

          • Próby poloneza

            21.04.2023

            Uczniowie klas 8 rozpoczeli przygotowania do poloneza, który będzie zaprezentowany podczas balu w połowie czerwca. Ponad 20 par trenuje pod fachowym "okiem" Pani Urszuli Zaorskiej i Pana Arkadiusza Pajdosza.

            Wszystkim tańczącym życzymy udanych przygotowań.

          • Dzień Ziemi

            21.04.2023

            Po co segregować śmieci? Myślę, że każdy z nas zadał sobie chociaż raz to pytanie. Uczniowie klasy 3C rozumieją , że najwspanialszym efektem prawidłowej segregacji odpadów jest ich przerobienie, danie im drugiego życia. Wiedzą także, że więcej przerobionych śmieci to mniej śmieci pozostawionych naszym potomkom. Potrafią prawidłowo dokonać  segregacji odpadów i rozumieją, że dzięki takim nawykom jest mniej śmieci w naszym naturalnym środowisku.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

            Właśnie dlatego uczniowie klasy 3C zobowiązali się zrobić wszystko, żeby śmieci wędrowały dokładnie tam, gdzie jest ich miejsce.  Rozumieją, że robią to nie tylko dla siebie, ale dla wszystkich dookoła teraz i później.

            "Wiersz dla Ziemi" Moja Ziemio ukochana, życzę słońca Ci od rana, czystej wody i powietrza, żebyś była coraz „lepsza’. Pięknych pól i czystych lasów trochę chmurek, śpiewu ptaków, pięknych kwiatów letnia porą, boś Ty naszą jest podporą. Bardzo wszyscy Cię kochamy i się bardzo postaramy, by najmniejszy skrawek Twój czysty był jak wody zdrój.

          • Dyżur wakacyjny

            13.04.2023

            SZANOWNI PAŃSTWO!

            Ruszają zapisy na dyżur wakacyjny.

             

            Terminy dyżurów wakacyjnych w roku szkolnym 2022/2023

             

            1. Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie, Al. Krakowska 20 od dnia 3 do dnia 14 lipca 2023 r.
            2. Szkoła Podstawowa Nr 3 w Piastowie, Al. Tysiąclecia 5 od dnia 31 lipca do dnia14 sierpnia 2023 r.
            3. Szkoła Podstawowa Nr 4 w Piastowie, ul. Żbikowska od dnia 16 do dnia 31 sierpnia 2023 r.
            4. Szkoła Podstawowa Nr 5 w Piastowie, ul. Pułaskiego 6/8 od dnia 17 do dnia 28 lipca 2023 r.

             

            Informacja dotycząca dyżuru wakacyjnego w Piastowskich Szkołach w roku szkolnym 2022/2023

             

            Wnioski na dyżur wakacyjny prosimy składać osobiście w sekretariacie szkoły w godzinach 8:00 – 16:00 w dniach 17.04.2023r. – 28.04.2023 r.

            Kompletny wniosek należy złożyć w każdej z wybranych szkół. Decyduje kolejność zgłoszeń.

            Lista dzieci zakwalifikowanych na dyżur wakacyjny do Szkoły Podstawowej  nr 3 będzie dostępna dla rodziców 08.05.2023 od godziny 10:00 w budynku szkoły przy ul. Al. Tysiąclecia 5.

            Opłaty za dyżur wakacyjny należy uiścić w ciągu 7 dni od wywieszenia listy dzieci zakwalifikowanych czyli od 09.05.2023r. – 15.05.2023r.

            Kwotę do zapłaty i numery kont bankowych dostaną rodzice na adres e-mail podany we wniosku na dyżur wakacyjny.

            W treści przelewu należy umieścić następujące informacje: imię i nazwisko dziecka z dopiskiem: dyżur wakacyjny.

            Brak opłaty za dyżur wakacyjny w podanym wyżej terminie skutkuje skreśleniem dziecka z listy dzieci zakwalifikowanych.

            Dnia 26.05.2023r. o godzinie 10:00 zostaną ogłoszone listy dzieci przyjętych na dyżur wakacyjny.

            Przerwa od pracy na podróż życia? - InfoPraca

             

          • Gra Miejska "Poznaj grając, graj poznając" znowu w Dni Piastowa!

            13.04.2023

             

             

             

             

             

            ZAPROSZENIE

             

            Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3  im. Bohaterów Powstania Warszawskiego

            oraz Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza z Oddziałami Dwujęzycznymi w Piastowie zapraszają

            do udziału w Grze Miejskiej

             

            POZNAJ GRAJĄC, GRAJ POZNAJĄC!

            Historia Piastowa w wydaniu plenerowym

             

            Weź udział w przygodzie, sprawdź znajomość Piastowa i swoją wiedzę o naszym Mieście,

            wygraj nagrodę!

             

            ZAREJESTRUJ SIĘ I WYSTARTUJ Z NAMI

             

            3 maja 2023 r.

             

             

                           

                            Podczas gry będzie okazja, żeby w określonych punktach naszego miasta zdobyć informacje dotyczące historii naszego miasta lub wykazać się wiedzą o nim. Będzie można też sprawdzić swoją kondycję fizyczną.

             

                            Zgłoszenia można przesyłać drogą elektroniczną na adres: poznajgrajac@op.pl (skany wymaganych dokumentów), ewentualnie osobiście do p. Urszuli Zaorskiej lub p. Moniki Szuplewskiej w SP 3, przy Alei Tysiąclecia 5 w Piastowie, na załączonym formularzu do 25 kwietnia br. Osoby niepełnoletnie chcące wziąć udział w zabawie w kategorii szkoła zobowiązane są do dostarczenia zgody opiekunów prawnych. Najlepiej razem z w/w formularzem zgłoszenia.

             

            W załączeniu:

            Regulamin gry

            Formularz gry

             

          • Światowy Dzień Zdrowia 2023

            05.04.2023

             

             

            Światowy Dzień Zdrowia każdego roku zwraca uwagę na konkretny temat zdrowotny, który dotyczy ludzi na całym świecie. Tegoroczne hasło brzmi Health for all, czyli ,,Zdrowie dla wszystkich. Data 7 kwietnia upamiętnia rocznicę powstania WHO w 1948 roku. W 2023 roku Światowa Organizacja Zdrowia obchodzi zatem 75 rocznicę swojego istnienia.W 1948 r. kraje z całego świata połączyły siły i założyły WHO, aby promować zdrowie, zapewniać światu bezpieczeństwo i służyć najsłabszym - aby każdy i wszędzie mógł osiągnąć najwyższy poziom zdrowia i dobrego samopoczucia.W związku z tym zachęcamy Państwa do zapoznania się z prezentacją multimedialną dotyczącą sukcesów zdrowia publicznego. To także okazja do zmotywowania do działania, aby stawić czoła wyzwaniom zdrowotnym dnia dzisiejszego i jutra.Nasi uczniowie już się z nią zapoznali, a Wy?

          • Zdrowe śniadanie w 2B

            06.04.2023

            Tuż przed świętami wielkanocnymi w klasie 2 B odbyły się warsztaty z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Zdrowia, który obchodzimy 7 kwietnia. Z tej okazji dzieci uczyły się, jak samodzielnie przygotować zdrowe, pełne witamin śniadanie. Z pomidorów, sałaty, ogórków, rzodkiewek, sera, jajek uczniowie wyczarowywali pyszne kanapki, które niejednokrotnie były małymi dziełami sztuki.

          • Projekt w szkole

            05.04.2023

            W roku szkolnym 2022/2023 nasza szkoła realizuje projekt Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny. Opiekę nad projektem sprawują Oksana Bruch i pielęgniarka szkolna Katarzyna Szatkowska. W związku z wyżej wymienionym projektem z dziewczynkami z klas 5-8 odbyły się pogadanki edukacyjne. Uczennice miały omówiony cykl miesiączkowy, zasady korzystania z podpasek i wkładek higienicznych.Została zaprezentowana skrzyneczka z podpaskami. W naszej szkole jest to różowa skrzyneczka. Z której mogą korzystać wszystkie dziewczynki miesiączkujące. Zapasy materiałów medycznych są uzupełnione na bieżąco, a pogadanki przypominające odbywają się raz w semestrze w poszczególnych klasach.

          • Dzień Świadomości Autyzmu

            02.04.2023

            Ostatni tydzień przed wiosenną przerwą świąteczną upłynął w naszej szkole pod znakiem obchodów Dnia Autyzmu. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu przypada drugiego kwietnia.Na początku dzieci zapoznały się z kilkoma najważniejszymi informacjami na temat autyzmu, a na podsumowanie był przeprowadzony eksperyment, dzięki któremu mogły wczuć się w sytuację autystów oraz dostrzec bariery, na które mogą napotkać te osoby w swoim codziennym życiu. Po podzieleniu się refleksjami i wrażeniami z tego doświadczenia, uczniowie obejrzały krótki film animowany o autyzmie.W ramach solidarności z osobami ze spektrum autyzmu, uczniowie klasy 4B ubrali się w tym dniu na niebiesko, czyli w kolorze symbolizującym tematykę tego zaburzenia. Dzieci z klas 0 A i 0 B odbyły pogadankę edukacyjną z panią pielęgniarką szkolną oraz wykonały pracę plastyczną. Uczniowie klas 4-8 zrealizowali temat o autyzmie  na lekcji  godziny wychowawczej, za co serdecznie dziękuję wychowawcom. Przekazany scenariusz tych zajęć także oparty był na zaprezentowaniu istotnych informacji o autyzmie, obejrzeniu filmów oraz na dyskusji odnoszącej się do refleksji nad problematyką zaburzenia.Pozdrawiam i bardzo serdecznie dziękuje,

          • Premiera Oskara i Pani Róży za nami!

            02.04.2023

             

            Choroba może dosięgnąć każdego. Nikt jej nie chce, a jednak jest na świecie. Bardzo boli, gdy spotyka dzieci… Trzeba z nią żyć, umieć ją przyjąć.

            Główny i tytułowy bohater utworu Erica- Emmanuela Schmitta- chłopiec chory na raka- zagościł w Miejskim Ośrodku Kultury w Piastowie, został przyjęty i chyba zrozumiany przez młodych aktorów i widzów.

             

                            Premiera spektaklu na motywach dzieła ponadczasowego „Oskar i Pani Róża” Erica- Emmanuela Schmitta odbyła się 31 marca br.

            Przygotowywali się do niej w sposób wyjątkowy nasi uczniowie. Zdecydowali bowiem wraz z nauczycielami,  że zaprezentują swoim kolegom i koleżankom ze szkoły, rodzicom, piastowianom, sympatykom Szkoły historię chłopca, który leczy się w szpitalu pediatrycznym. Niestety, bez upragnionych przez wszystkich efektów.

            Oskar przeżywał dramat, znal swoje słabości, widział starania personelu medycznego, czuł jednak, że jego stan się nie poprawia. Wiedział, że miał raka. Nie rozumiał swoich rodziców. Nawiązał przyjaźń i … pierwszą miłość.

            W postać chorego dziecka wcielili się Kamil Borkowski i Józef Szmit. Towarzyszyły im koleżanki- Wiktoria Borowska i Hanna Matysiak, które zagrały panią Różę- wolontariuszkę i mentorkę. Praca nie była prosta. Obie role wymagały dużego nakładu sił (długie teksty do opanowania na pamięć, analizowanie zachowań na scenie, dykcja, poruszanie się), ale przyniosły właściwe wyniki.

            Mile przyjęci zostali bohaterowie drugiego planu. Sympatię zyskała Peggy Blue (Marlena Siwek i Anna Revutska), Sandrine (Julia Kowalska- Paszko i Kalina Prudnikow), Pop Corn (Marcel Jaszczycha i Kacper Szuplewski), Bekon (Jan Lelejko). Nawet lekarz (Filip Cichon i Łukasz Szuplewski), który leczył Oskara bez widocznych oznak poprawy zdrowia, budził podziw. Jego bezradność była tak wielka, że udzielała się widowni.

            Ciepłe uczucia wywoływała obecność pielęgniarki (Zofii Dumały), troszczącej się o swoich pacjentów.

            Pozostali bohaterowie opowieści o Oskarze pomogli wejść w środowisko szpitalne. Ułatwiła to również muzyka zespołu The Kelly Familly „House on the ocean” i „An Angel”, Michała Lorenca “Taniec Eleny” oraz Piotra Czajkowskiego z „Dziadka do orzechów”- „Walc Śnieżynek”.

            Oczekiwany efekt został osiągnięty po zastosowaniu właściwego oświetlenia.

            Za scenografię i reżyserię odpowiedzialne były panie: Monika Szuplewska i Urszula Zaorska. Realizacją dźwięku zajął się pan Denys Ostrovnoi, a obsługą techniczną i potrzebnymi prezentacjami multimedialnymi- Marcel Skorupka.

                            Wątek nawiązujący do relacji Oskar- Bóg doskonale wprowadził widzów w Wielki Tydzień i Triduum Paschalne. Wizyta chłopca w kaplicy szpitalnej przygotowała nie tylko bohatera do spotkania z Jezusem, który cierpiał fizycznie jak on sam, ale też osoby oglądające spektakl, które zaczęły utożsamiać się z dzieckiem, jego rodzicami, i wreszcie z samą panią Różą, i dr Dusseldorfem. Być może wszyscy zrozumieli, czym jest cierpienie duchowe, a czym fizyczne, tak jak Oskar.

            W tym miejscu warto zauważyć, że 33 minuty spektaklu, choć niezamierzone, mają teraz wymiar symboliczny.

             

            Po raz drugi i ostatni młodzi adepci sztuki wystawili „Oskara i Panią Różę” w Niedzielę Palmową- 2 kwietnia.

             

                            Sztuka została wystawiona dzięki wsparciu Dyrekcji Szkoły i Miejskiego Ośrodka Kultury w Piastowie oraz rodziców młodych artystów.

            Patronat medialny nad przedsięwzięciem sprawowali Grupa Creative i Czas Piastowa.

             

             

                                                                                                                                                          M.Sz.

             

             

             

          • Ulica Szkolna

            02.04.2023

             

            • 👉 Jesteśmy jedną z pięciu szkół w województwie mazowieckim, wybranych do pilotażowego projektu „Ulica szkolna - czyste powietrze i bezpieczeństwo naszych dzieci”.😀
            • 👉 Wspólnie z Partnerstwem dla Bezpieczeństwa Drogowego, Fundacją Rodzic w mieście i Clear Air Fund, łączymy zagadnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego z planowaniem mobilności indywidualnej, zrównoważonym transportem i jakością powietrza.
            • 👉 Pozwoli to nam na szersze spojrzenie na otoczenie szkoły i zaproponowanie kompleksowych rozwiązań.
            • ➡️ Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie ulicaszkolna.pbd.org.pl.
            • 🚨 Z powodu złej jakości powietrza przedwcześnie umiera w Polsce ponad 10 razy więcej osób niż w wyniku wypadków drogowych, a dla milionów ludzi smog oznacza pogorszenie stanu zdrowia na co dzień. Najbardziej narażone na skutki zanieczyszczenia powietrza są dzieci.
            • 🚗 Polscy rodzice zapytani, co ma największy negatywny wpływ na jakość powietrza w miejscu  zamieszkania  wskazują na ogrzewanie domów jako główną przyczynę (46 proc. wskazań),  samochody - 22 proc., zakłady przemysłowe - 15 proc., wynika z badania “Strefy Czystego Transportu. Czy chcemy oddychać świeżym powietrzem w miastach?”.
            • Pełny artykuł tutaj ➡️ https://ulicaszkolna.pbd.org.pl/wplyw-samochodow-na.../
            • Artykuł został napisany w ramach projektu edukacyjnego #ulicaszkolna w którym nasza szkoła bierze udział. Więcej informacji o przedsięwzięciu:
            • 💨 Zgodnie z raportem “Czyste powietrze dla dzieci” przygotowanym przez UNICEF, dzieci są bardziej wrażliwe na zanieczyszczenia powietrza niż dorośli. Co zatem mogą zrobić ich rodzice i opiekunowie, aby zminimalizować wpływ wdychania brudnego powietrza?
            • 👦🏻 Dzieci oddychające zanieczyszczonym powietrzem są bardziej narażone na nieprawidłowy rozwój płuc oraz choroby układu hormonalnego. Mieszkańcy mogą podejmować walkę z zanieczyszczonym powietrzem na dwa sposoby: wymagać systemowych, odgórnych zmian oraz wprowadzić zmiany w życiu prywatnym.
            • Aby dowiedzieć się o jakich zmianach mowa, zachęcamy do zapoznania się z artykułem ➡️
            • https://ulicaszkolna.pbd.org.pl/zanieczyszczone.../
            • Artykuł został napisany w ramach projektu edukacyjnego #ulicaszkolna w którym nasza szkoła bierze udział. Więcej informacji o przedsięwzięciu:
            • 🧒🏻 👦 🏫 Badacze z Niemiec, Danii, Kanady i Australii niezależnie od siebie ustalili, że dzieci, które docierają do swojej szkoły samodzielnie, lepiej się czują i osiągają lepsze wyniki w nauce niż te zawożone samochodem. Dla sporej części rodziców silniejszą motywacją jest czas, wygoda czy bezpieczeństwo dzieci, i dlatego wożą je do szkoły.
            • Aby dowiedzieć się, co wiemy o drodze do szkoły polskich dzieci, zachęcamy do zapoznania się z artykułem  ➡️ https://ulicaszkolna.pbd.org.pl/jak-dzieci-w-polsce-i-na.../
            • Artykuł został napisany w ramach projektu edukacyjnego #ulicaszkolna w którym nasza szkoła bierze udział. Więcej informacji o przedsięwzięciu.
            • 👉 Zgodnie z danymi Światowej Organizacji Zdrowia (World Health Organization (WHO)), ponad 90 proc. światowej populacji dzieci w wieku poniżej 15 lat 🧒🏻 👦 (1,8 mld osób!) oddycha powietrzem zanieczyszczonym tak bardzo, że zagraża ono ich zdrowiu, a nawet życiu. Problem ten stał się przedmiotem badań w wielu krajach świata. Do jakich wniosków doszli naukowcy?
            • 👉Zanieczyszczenia powietrza mają niszczący wpływ na zdrowie dzieci. Zła jakość powietrza grozi rozwojem przewlekłych chorób układu oddechowego i krwionośnego, zaburzeniami pracy przewodu pokarmowego, a nawet zachorowaniami na nowotwory.
            • ➡️ Zachęcamy do zapoznania się z artykułem: https://ulicaszkolna.pbd.org.pl/jakosc-powietrza-a.../
            • Artykuł został napisany w ramach projektu edukacyjnego #ulicaszkolna w którym nasza szkoła bierze udział. Więcej informacji o przedsięwzięciu: https://ulicaszkolna.pbd.org.pl/
            • #ulicaszkolna #smog  #pbd #dzieci
            • 👉Astma, alergia, obniżona odporność, ryzyko nowotworów, spadek koncentracji, przewlekłe choroby płuc i wiele innych - to mogą być konsekwencja zanieczyszczeń powietrza.
            • 👉Wyłącz silnik! Zanieczyszczone powietrze szkodzi Twojemu dziecko - baner z taką treścią możecie zobaczyć w pobliżu naszej szkoły.
            • 👉 To kampania edukacyjno-informacyjna w ramach projektu edukacyjnego #ulicaszkolna, w którym nasza szkoła bierze udział. Więcej informacji o przedsięwzięciu: https://ulicaszkolna.pbd.org.pl/
            • #ulicaszkolna #smog  #pbd #dzieci
            • 👉 Czy wiesz, że pieszo do szkoły znaczy zdrowiej i bezpieczniej?
            • 👉Wystarczy zostawić samochód kilkaset metrów od szkoły, by zapewnić czystsze powietrze uczniom, bezpieczną ulicę przed szkołą i niezbędny do rozwoju ruch.
            • 👉 Ponadto rodzice zyskują czas, który tracą stojąc w korkach, a dzieciom poprawia się koncentracja 🙂
            • ➡️ Taki baner znajdziecie w okolicy naszej szkoły. To element kampanii edukacyjno-informacyjnej w ramach projektu edukacyjnego #ulicaszkolna, w którym nasza szkoła bierze udział. Więcej informacji o przedsięwzięciu: https://ulicaszkolna.pbd.org.pl/
            • #ulicaszkolna #smog  #pbd #dzieci
            • 👉 CO, CO2, SO2, NOx, Pb - to zanieczyszczenia emitowane przez samochody.
            • 👉 Zadbaj o zdrowie - swoje i uczniów naszej szkoły.
            • ➡️ Wyłącz silnik - spaliny i hałas szkodzą nam wszystkim.
            • ➡️ Taki baner znajdziecie w okolicy naszej szkoły. To element kampanii edukacyjno-informacyjnej w ramach projektu edukacyjnego #ulicaszkolna, w którym nasza szkoła bierze udział. Więcej informacji o przedsięwzięciu: https://ulicaszkolna.pbd.org.pl/