• Akcja #ZDROWOROSNA 2022  OGRODOWY SUPERBOHATER!

            28.06.2023

            W tym roku dzieci z klasy 2b wzięły udział w I edycji Akcji edukacyjnej  #ZDROWOROSNA. Celem akcji jest popularyzacja wiedzy oraz aktywizowanie działań w zakresie samodzielnej uprawy warzyw, ziół i kwiatów. Dodatkowym celem jest pokazanie, że uprawa roślin to nie tylko element zdrowego stylu życia, ale również wspaniała zabawa. Zajęcia te propagują także kreatywny sposób kształtowania u wychowanków postawy proekologicznej i zamiłowania do roślin.Najpierw uczniowie wykonali ilustrowaną instrukcję sadzenia koperku, a następnie przeszli do praktycznego działania. TO BYŁA ŚWIETNA ZABAWA!

          • ,,Dzieje mojego miasta" Edycja I: Historia mojej szkoły w dziejach Piastowa

            15.06.2022

             10 czerwca odbyła się uroczysta gala w Miejskim Ośrodku Kultury,na którą zostali zaproszeni uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami i rodzicami. Uczniowie odebrali nagrody za zajęcie czołowych miejsc w  międzyszkolnym konkursie literacko-plastycznym ,,Dzieje mojego miasta. Edycja I: Historia mojej szkoły w dziejach Piastowa zorganizowanym z okazji 70-lecia nadania praw miejskich naszemu miastu. Laureaci tego konkursu to: Julia Sosnowska kl. 2a - I miejsce w kategorii klas 1-3, Antonina Rutkowska kl. 8b - II miejsce w kategorii klas 7-8, Nina Wasilewska kl.  2a- nagroda specjalna Antonina Majek kl. 2a - nagroda specjalna. Wszystkim bardzo serdecznie gratulujemy wykonania pięknych prac i wspaniałych wyników w konkursie. Brawo!

            Joanna Filoniuk

          • Wycieczka szlakiem baśni i legend po Warszawie

            08.06.2022

            Wycieczka szlakiem baśni i legend po Warszawie

            Klasy czwarte, jak co roku o tej porze, pojechały do stolicy, by powtórzyć i utrwalić swoją wiedzę w zakresie baśni i legend warszawskich.

            Oprócz przekazywania treści omawianych lektur szkolnych na lekcjach języka polskiego przewodnik nie szczędził wiedzy z historii. Uczniowie z łatwością nawiązali kontakt z p. Jerzym Warchałowskim - przewodnikiem, potrafili odpowiadać na zadawane przez niego pytania, wykazali się cierpliwością i zostali nagrodzeni chwilą relaksu na placu zabaw przy ulicy Kamiennej Schodki, blisko ogrodów zamkowych.

            To były zapewne niezapomniane chwile dla wszystkich dzieci, niektóre z nich nie znały tej starej części Warszawy...

            Słowa jednej z dziewcząt oddały pełną opinię o Starówce - "Jaka Warszawa jest piękna".

          • Najmłodsi na "Mazowszu"

            01.06.2022

            Dnia 25 maja dwie grupy z oddziałów przedszkolnych uczestniczyły w pięknym przedstawieniu zespołu Mazowsze. Dzieci mogły podziwiać również folklor innych regionów Polski.Wspaniałe występy tancerzy i tancerek zespołu w pięknych regionalnych strojach zachwyciły młodych widzów.

          • Obudź aktywność

            01.06.2022

            Obudź aktywność

            Jak ważna jest aktywność fizyczna dla najmłodszych?

            Jaki wpływ mają ekrany na rozwój ruchowy dziecka?

             Dlaczego zachęcanie do sportu jest takie istotne?

            Dziecko uczy się przede wszystkim przez ruch.

            Poznaje świat będąc aktywnym – tylko w ten sposób

            może się w pełni i harmonijnie rozwijać.

            Poniżej kilka inspiracji, które mogą  być ciekawą alternatywą na uśpienie ekranów i obudzenie aktywności 😊

            Życzę dobrej zabawy.

             

             

             

          • Wycieczka w lubelskie

            13.05.2022

            Dwudniowy wyjazd w lubelskie....

            Wczesnym rankiem 11 maja udaliśmy się w zaplanowaną podróż do Lublina - jednego

            z najstarszych miast w Polsce. Pani Julia, prowadząca nasz autokar, zapewniła nam bezpieczny

            i komfortowy dojazd - w pierwszej kolejności do Wzgórza Zamkowego. Następnie dotarliśmy

            z przewodnikiem do Wzgórza Staromiejskiego by zobaczyć i usłyszeć najciekawsze informacje

            o przepięknych i cennych zabytkach Lublina.

            Późnym popołudniem dotarliśmy do punktu noclegowego blisko kolejnego zabytkowego miasta wpisanego na listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO – Zamościa.

            Drugi dzień spędziliśmy również z przewodnikiem , który przekazał nam historię powstania tego miasta – twierdzy kanclerza wielkiego koronnego Jana Zamojskiego tzw. miasta idealnego.

            Większość z nas postanowiła tutaj wrócić, by zgłębić tajemnice tego miejsca i dłużej pooddychać klimatem Zamościa.

            W drodze powrotnej odwiedziliśmy pewną restaurację, a po wymarzonym posiłku dotarliśmy do mety, a tu już czekali na nas RODZICE!!!!

            Uczestnicy wycieczki z klas: 7B, 7C, 6A

          • Obudź wyobraźnię

            09.05.2022

            Obudź wyobraźnię

            Wyobraźnia to wielki zasób – ułatwia rozwiązywanie problemów, analizowanie, szukanie przyczyn i przewidywanie skutków działań. Pozwala oderwać się od rzeczywistości w trudnych chwilach, pomaga w byciu twórczym i kreatywnym. A to są niezwykle ważne kompetencje dla dzieci.

            Ale czym tak właściwie jest wyobraźnia?

            Wyobraźnia to zdolność do wyobrażania sobie czegoś, do przewidywania, tworzenia różnych wyobrażeń np.“scenariuszy zdarzeń”. Wyobraźnia rozwija się do 3-4 roku życia. Dzięki niej pojawia się np. zabawa symboliczna, czyli zabawa “na niby”. Bez umiejętności wyobrażenia sobie, że patyk jest mieczem, a kamyk żabą trudno jest wkraczać w świat dziecięcej zabawy.

            Co ma wpływ na rozwój wyobraźni?

            Ogromny wpływ na rozwój wyobraźni u dziecka ma otoczenie, w którym dorasta. Przez otoczenie rozumiemy nie tylko miejsce, ale i ludzi z którymi przebywa, czy interakcje do których jest zapraszane. Większą skłonność do zabaw z wyobraźnią wykazują dzieci, które spędzają dużo czasu na wspólnych zabawach z rodzicami. I tu ważne jest co rodzice proponują, ponieważ wyobraźnie rozwija przede wszystkim:

            Zabawa, która angażuje zmysły malucha (dotyk, słuch, wzrok, węch, smak)

            Wzajemne opowiadanie różnych wymyślonych historii

            Twórcze działanie plastyczne – bez instrukcji

            Zabawa “na niby”

            Czytanie książek

            Nuda

            Niewyręczanie w rozwiązywaniu problemów – np. dziecko chce malować farbami, a nie ma pędzelka: tu zamiast podsuwać rozwiązanie, warto zapytać: co możemy wymyśleć, żeby malować bez pędzla? Czy widzisz jakieś opcje? I cierpliwie poczekać na propozycje malucha, a jeżeli pomysł nie będzie możliwy do zrealizowania? Nie krytykujmy – tylko naprowadźmy delikatnie.

            Warto też dodać, że wyobraźnia “lubi” pozytywny nastrój, otwartość, swobodę, popełnianie błędów i przestrzeń do zabawy, która umożliwia zrobienie CZEGOŚ z niczego. Nadmiar zabawek i technologii nie jest przyjacielem wyobraźni.

             

          • „Poznaj grając, graj poznając. Historia Piastowa w wydaniu plenerowym”

            06.05.2022

            II edycja Gry Miejskiej

            „Poznaj grając, graj poznając. Historia Piastowa w wydaniu plenerowym”

             

            Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bohaterów Powstania Warszawskiego tradycyjnie już,  bo od kilku lat jest organizatorem gier miejskich w Piastowie.

            Kolejny raz podczas Dni Piastowa zabawa „Poznaj grając, graj poznając. Historia Piastowa          w wydaniu plenerowym” cieszyła się zainteresowaniem młodych ludzi- uczniów piastowskich szkół- z Trójki i Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza oraz społeczności blisko związanych z w/w instytucjami.

            Siedemdziesięciolecie uzyskania praw miejskich zobowiązało organizatora                       do nawiązania w temacie do najważniejszych wydarzeń zapisanych w historii naszego Miasta. W związku z tym zdecydowano o organizacji II edycji Gry.

            Mimo, że zaproszono do udziału wszystkie piastowskie szkoły, to ostatecznie wystartowało tylko trzynaście reprezentacji w następujących kategoriach:

            - szkoły (klasy siódme, ósme i ponadpodstawowe)

            - rodzina.

            Uczestnicy mieli w ośmiu punktach Piastowa zdobyć informacje dotyczące przeszłości naszej okolicy, udzielić odpowiedzi, uzyskać wpis wolontariuszy i dostarczyć teczkę z kartą zadań w określonym czasie.

            Jury obradowało w składzie:

            - Pani Agnieszka Leja- dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. Bohaterów Powstania Warszawskiego

            - Urszula Zaorska- nauczycielka w/w szkoły (SP3)

            - Monika Szuplewska- nauczycielka w/w szkoły (SP3)

            - Franciszek Malczewski- nauczyciel Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi  im. A. Mickiewicza

            - Sebastian Malczewski- nauczyciel w/w szkoły (LO)

            A następnie ustaliło następujące wyniki:

            - w kategorii szkoły:

            I miejsce zajęli: Paweł Domański i Stanisław Rama ze Szkoły Podstawowej nr 3

            II miejsce przypadło Natalii Polańskiej i Marcie Lewonowskiej z Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza

            III miejsce- natomiast- Janowi Przybyłowskiemu, Patrykowi Zawiślakowi i Filipowi Piechocińskiemu ze SP3

            - w kategorii rodzina:

            I miejsce- Państwo Purcelewscy (Pani Sylwia z córkami- Zuzanną i Urszulą)

            II miejsce- Państwo Dumałowie (Pan Sławomir z córką Zofią)

            III miejsce- Państwo Majkowie (Pani Anna i Pan Rafał z córką Zuzanną)

             

            Wszyscy uczestnicy Gry wykonywali zadania z najwyższą starannością. Serdeczne gratulacje należą się wszystkim!

            Już teraz zapraszamy do udziału w kolejnej rywalizacji, być może - niebawem.

             

             

          • Terapia uzależnień

            24.04.2022

               

                                   http://swietlica.piastow.pl/uploads/swietlica/logo.jpg

             

                             Miasto Piastów                                                                                            

            ZAPRASZAMY

            na bezpłatne konsultacje

            ze specjalistą psychoterapii uzależnień

             

                Od kiedy?                                           Gdzie?

                Od 05 maja 2022 r.                              w Świetlicy Środowiskowo-Integracyjnej

                w każdy czwartek,                                „Dom Jana Pawła II,

               w godz. 9:30-11:30                                ul. 11 Listopada 8, 05-820 Piastów

                                                                             (wejście od ul. Popiełuszki)

            Informacje:

            Jeżeli żyjesz w relacji z osobą uzależnioną od alkoholu i/lub innych substancji psychoaktywnych czy zachowań (hazardu, gier komputerowych, Internetu, pracy, zakupów) i z tego powodu:

            • doświadczasz problemów emocjonalnych oraz nie wiesz, jak sobie z nimi poradzić,
            • masz poczucie, że Twoje życie utknęło w jakimś martwym punkcie i potrzebujesz impulsu, aby ruszyć do przodu,
            • przeżywasz wiele trudności, frustracji i przykrych sytuacji oraz masz wrażenie, że jesteś z tym sam/a,
            • coraz częściej zastanawiasz się, gdzie znaleźć profesjonalną pomoc,

            zapraszamy Cię na bezpłatne konsultacje ze specjalistą psychoterapii uzależnień, które rozpoczną się od dnia 05 maja 2022 r. i będą odbywały się w każdy czwartek w godzinach 9:30-11:30 w Świetlicy Środowiskowo-Integracyjnej „Dom Jana Pawła II (jeśli masz małe dziecko, możesz zabrać je ze sobą na spotkanie). Przyjdź! Czekamy na Ciebie!

             

            Szczegóły pod nr telefonu:

            (22) 770-52-15    

             

          • Bezpłatne konsultacje ze specjalistą psychoterapii uzależnień

            24.04.2022

            Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom Urzędu Miejskiego w Piastowiezaprasza na bezpłatne konsultacje ze specjalistą psychoterapii uzależnień.

            JAK NADMIERNE PICIE WPŁYWA NA FUNKCJONOWANIE RODZINY

            „Życie z osobą, która nadużywa alkoholu, jest bardzo trudne. Czasami zbyt trudne, aby radzić sobie z nim tak, jakbyśmy tego chcieli. W takich sytuacjach nic nie jest oczywiste i nic nie jest proste. Nie jest oczywiste, że np. mąż/żona odbierze po pracy dziecko z przedszkola, chociaż się do tego zobowiązał/a. Nie jest oczywiste, że wróci o zapowiadanej i uzgod­nionej wcześniej porze. Nie jest oczywiste, że na wspólnej uroczysto­ści rodzinnej nie przyniesie rodzinie wstydu swoim zachowaniem itp. A nie jest to proste, ponieważ słychać wokół rady: zostaw go, przestań go kontrolować, wyprowadź się itp. Wszystkie te rozwiązania wydają się odległe, niedorzeczne i jeszcze bardzie pogłębiają poczucie osa­motnienia i bezradności. Dla nikogo nie jest obojętna sytuacja, w któ­rej doświadcza deprywacji potrzeb, dodatkowych obciążeń, ciągle na nowo wybuchających konfliktów, realnych zagrożeń dla zdrowia i życia, frustracji i niejednokrotnie agresji i przemocy. Na domiar złego takie zdarzenia nie są sporadyczne, mają najczęściej charakter długotrwały i chroniczny, przez co osłabiają mechanizmy radzenia sobie wypracowa­ne przez bliskich osobom pijącym oraz przez całą rodzinę i uniemożli­wiają im wyjście z trudnej sytuacji. Picie bliskiej osoby zmienia wszystko i wymaga jakiejś formy reakcji i przystosowania się.

            Próbując się ratować przed negatywnymi skutkami picia osób uzależ­nionych, ich bliscy decydują się na bardzo różne reakcje i zachowania. Nikt w takiej sytuacji nie pozostaje bezczynny, to normalny i zdrowy odruch. Jednak u niektórych członków rodzin częściej pojawia się i dominuje pytanie o to, jak pomóc bliskiej osobie z problemem alkoholowym, niż pytanie o to, jak chronić siebie i dzieci przed skutkami jej uzależnienia. Dlatego też niektórzy decydują się na dwa rodzaje reagowania: kontrolę i nadopiekuńczość, które prowadzą do objęcia osoby uzależnionej „parasolem ochronnym”. Kontrolowanie oraz angażowanie innych członków rodziny, w tym także dzieci, może przybierać różne formy: pilnowania osoby pijącej podczas wspólnych wyjść i uroczystości, aby nie piła wcale lub piła mało; sprawdzania, czy wróciła do domu pod wpływem alkoholu lub gdzie była; nakła­niania, aby jeśli już musi, piła w domu; kontrolowania jej środków finansowych i innych. Niestety wiele z tych reakcji przynosi jedynie krótkoterminowe efekty poprawy i nie ma wpływu na zaprzestanie picia przez osobę uzależnioną. Wzmaga to niejednokrotnie postawę koncentracji na rzeczach, często drobnych, które poddają się kontroli: dbałość o wygląd, o dom, o dzieci – po to, aby zachować obraz stabilnej i dobrze funkcjonującej rodziny. Zachowania nadopiekuńcze polegają na stopniowym przejmowaniu obowiązków drugiej osoby z jednocze­snym chronieniem jej przed doświadczaniem szkód będących wynikiem picia. Należą do nich przykładowo: ukrywanie konsekwencji picia przed dziećmi, najbliższą rodziną, kolegami z pracy, znajomymi; telefony do pracy, by usprawiedliwić nieobecność męża/żony, tłumaczenie: „nie będzie chodził/a brudny/a, bo co powiedzą sąsiedzi”; „nie mogę mu/jej nie dać jeść, bo to mój mąż/moja żona” i inne.

            Wszystkie te zachowania mają niestety destrukcyjny wpływ na funkcjo­nowanie członków rodziny i osłabiają ich wzajemne emocjonalne więzi lub budzą rodzaj chorobliwej zależności i poczucia odpowiedzialności za wszystko i za wszystkich.

            Warto w takich sytuacjach zwrócić się do ludzi, którzy przeżywali podobne trudności. Wiele z tych osób uczestniczy w spotkaniach grup samopomocowych Al-Anon”[1]. W Piastowie, spotkania tej grupy odbywają się w każdy czwartek o godz. 18:00 w  Domu Parafialnym przy ul.  al. Krakowska 17 (wejście schodami metalowymi od ul. Powstańców Warszawy, I piętro).

            War­to także rozważyć skorzystanie w naszym mieście z bezpłatnej konsultacji specjalisty psychoterapii uzależ­nień (szczegóły na plakacie).

             

            [1] Informacje pochodzą ze strony internetowej: https://www.parpa.pl/index.php/e-publikacje/category/5-uzaleznienie-od-alkoholu  - broszura pn. Jak nadmierne picie wpływa na funkcjonowanie rodziny.

             

          • Gra miejska

            22.04.2022

            ZAPROSZENIE


            Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3  im. Bohaterów Powstania Warszawskiego

            oraz Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Piastowie zapraszają

            do udziału w Grze Miejskiej


            POZNAJ GRAJĄC, GRAJ POZNAJĄC!

            Historia Piastowa w wydaniu plenerowym

            II edycja

            Weź udział w przygodzie, sprawdź znajomość Piastowa, wygraj nagrodę!


            ZAREJESTRUJ SIĘ I WYSTARTUJ Z NAMI


            3 maja 2022 r.



                           

                            Podczas gry będzie okazja, żeby w określonych punktach naszego miasta zdobyć informacje dotyczące historii naszego miasta.


                            Zgłoszenia można przesyłać drogą elektroniczną: poznajgrajac@op.pl                                                          ewentualnie osobiście do p. Urszuli Zaorskiej lub p. Moniki Szuplewskiej w SP 3, przy Alei Tysiąclecia 5 w Piastowie, na załączonym formularzu do 24 kwietnia br.


            W załączeniu:

            • regulamin i formularz zgłoszeniowy